Sola säkert / Sucker 4 SPF/Snygg bränna


Som ni kanske upptäckte kunde jag inte komma på vilken av rubrikerna ni ville ha, så jag ger er alla tre! hur ofta händer det att man har tre st? Jag brukar ha svårt att komma på en...

Men här kommer några smarta tips till en snygg bränna!

1.ANVÄND SOlSKYDDSFAKTOR!!!!! det blir säkrare och man får en sjukt mycket snyggare bränna!

2. Ligg inte och stek mellan klockan 12 och 3 på dagen. Sjukt onödigt, man blir lättare bränd och får lättare canser.

3.Nu säger jag ju inte att du inte ska vistas i solen de där timmarna, utan sitt under ett parasoll, man blir fktist brun då också :)

4. Använd gärna en vit tunn långarmad tröja. Det fungerar ungefär som solskyddsfaktor.

5. Jag vet hur underbart det är att ligga och steka och svättas sönder i solen. Men rör på dig. Lek i sanden eller i vattnet. Spring runt. Brännan blir jämnare då.

6.Kroppen är inte det ändna du behöver skydda. HÅRET!!!! Sätt upp det eller använd hatt. och många glömmer läpparna. Använd t.ex läppglans med SPF.

7. Efter du har solat, återfukta kroppen och använd rätt hårprodukter.

8. Innan du solar, skrubba huden så massa döda äckliga hudceller försvinner. Och återigen, SMÖRJ IN DIG MED SOLSKYDDSFAKTOR!!!!!

/ IDA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0